Guldägget är reklamproducenternas Oscar.
Nominerade filmer är nu på turné runt om nu i Sverige på reklambyråer. I Malmö visas de 23 mars på Guts & Glory. Kanske jag kan gå dit och isåfall har jag en del att berätta om här i veckan som kommer.
Det är ju extra spännande att följa upp nu i och med att jag fokuserar på reklamfilmer i mitt bloggande genom utmaningen Blogg100.
Guldägget har en reklamfilm om varför vissa tvkanaler och sociala mediekanaler är ”gratis”. Gratis är ju ingenting, vill man inte betala själv får någon annan sponsra. Därför är det kanske dumt att aktivera AdBlock etc…
Och det finns många väldigt välgjorda reklamfilmer därute som borde få mer uppmärksamhet. Och jag kan uppskatta reklamfilmer när de är just välgjorda, genomtänkta, nytänkande och tydliga. Det är väldigt svårt att nå ut ur bruset med budskapet på ca 20 sekunder. Därför vill jag uppmärksamma bra gjorda reklamfilmer genom att blogga om dem. En del bottennapp skriver jag ju också om. Den reklam som inte uppmärksammas eller syns i bruset är egentligen den som är sämst.
Den 4 maj avgörs vem som vinner Guldägget.
#blogg100
’